TurkishEnglishGermanArabicRussian

Blog – Right Sidebar

Cilt dostu besinler

by 22 Mart 2019

Güzel ve sağlıklı bir cilt için birçok kozmetik ürün kullanabilirsiniz ancak beslenmenize dikkat etmediğiniz sürece onlardan da maksimum faydayı göremezsiniz. İşte güzel bir cilt için beslenme önerileri…

Doğru beslenme ile hem sağlıklı bir bedene hem de sağlıklı bir cilde sahip olmak mümkün. Bazen tüketilen besinler cilde uygulanan kremlerden çok daha etkili olabiliyor. Uzman Diyetisyen İpek Ağaca Özger, doğru ve sağlıklı beslenerek genç ve parlak bir cilde sahip olabileceğinizi ve cildinizi kırışıklıklara karşı koruyabileceğinizi söylüyor. İşte güzel bir cilt için beslenmenize eklemeniz gereken besinler ve faydaları…

Cilt dostu 10 mucize besin

1- Yumurta: İçeriğindeki Biotin ve B12 vitaminleri sayesinde cildi besler ve gençleştirir.

2- Ceviz: Ceviz içeriğindeki Omega 3 yağ asitleri ile cildin elastikiyetini sağlar.

3- Turuncu renkli meyve ve sebzeler (Havuç, kuru kayısı, balkabağı, hurma): Yüksek A vitamini içerikleri ile cilt dostu besinlerdir. Cildi ultraviyole ışınlarına karşı korur ve kuvvetli antioksidanlara sahip oldukları için cildi kırıştırmaya sebep olacak serbest radikallerle savaşırlar.

fresh carrots on white background

4- Kırmızı et: Çinko ve demir içeriğinden dolayı cilt sağlığını korumada ve geliştirmede etkilidir. Haftanın 2 günü kırmızı et tüketmeye özen gösterin.

5- Süt ve süt ürünleri: Başta çinko olmak üzere zengin mineral içeriği sebebiyle sağlıklı cilt üzerinde etkilidir. Her gün ortalama 2-4 porsiyon süt ve ürünleri (yoğurt, ayran, cacık, kefir) tüketmeyi ihmal etmeyin.

6- Balık: Ton balığı ve somon başta olmak üzere omega 3 içeriğinden dolayı haftanın 3 günü mevsim balığı tüketmeye özen gösterin. Omega 3 yağ asitleri, cildin nemlenmesine katkıda bulunur.

7- Mor renkli meyveler (Dut, böğürtlen, ahududu, yaban mersini): Cilt dokusunu besleyen kılcal damarları koruyan ve kuvvetlendiren flavonoid, dut-böğürtlen tipi meyvelerde bol miktarda bulunur. Kan dolaşımına faydalı olan bu meyveler cildin geç yaşlanmasını sağlar; cildi oluşabilecek kırışıklara karşı korur. 

8- Kefir: Probiyotik özellikli kefirde cilt dostu bakteriler bulunur. Cildi hem içten hem de dıştan onarır ve düzenler.

9- Zeytinyağı: Omega-9 kaynağı olan zeytinyağının cilt sağlığı üzerinde olumlu etkisi vardır. Özellikle yaşa bağlı cilt kırışıklığından korunmada etkilidir.

10- Su: Cilt sağlığı için olmazsa olmaz! Su cildin nem dengesi korumada büyük rol oynar. Sağlıklı bir cilt için her gün ortalama 2 litre su içilmeli.

Bahar Yorgunluğuna Karşı Önlemler

by 22 Mart 2019

Bahar yorgunluğu sadece vücudu değil, ruh halini de etkiliyor. Bu sezon mevsim dönümü durgunluğunu en aza indirip, size kendinizi enerjik ve mutlu hissettirecek yöntemleri araştırdık.

Gerçek Bir Sendrom

Sonbahar veya ilkbahar başlarında yaşanılan ani ruh değişimleri, enerjisizlik, uyku problemi ve isteksizlik gibi durumların tamamına “bahar yorgunluğu” demek, bu semptomları hafife alsa da, uzmanlar kimileri için bunun aslında gerçek bir depresyon türü olduğuna dikkat çekiyor. Uzman psikolog Emir ErünsalMevsimsel Duygudurum Bozukluğu adı verilen bu sendromun, depresyon özelliklerine genelde benzediğini ancak süreçlerin daha kısa olduğunu söylüyor. “Öncelikle bu değişimin olumsuz etkilerinin depresyonda olduğu kadar sürekli ve etkili olmadığını hatırlamak gerekir. Olumsuz düşüncelere çok odaklanmak bireyin kaygı, hüzün, isteksizlik gibi duygularını tetikleyeceğinden kognitif düşünce teknikleri uygulanmalıdır.” Yani Erünsal’ın önerisi, bu durumun geçici olduğunu fark edebilmek ve pozitif düşünmeye çalışmak. Peki bir doktora başvurmak için doğru zaman nedir? “Eğer semptomlar bir ayı geçerse bir uzmana görünmekte fayda var” diyen Erünsal, ışık terapisi gibi kısa süreli çözüm odaklı terapileri öneriyor.

Uyku Vakti

Mevsim geçişlerinde kendimizi halsiz hissetmemizin en büyük sebebi uykularımızın kalitesizleşiyor olması. Soho House’daki Cowshed Spa’da yapılan Sleepy Cow bakımı, tam olarak bu problem için tasarlanmış. Spa direktörü Yeliz Orgönül, 75 dakika süren bakımın, vücuttaki gerilimi azaltıp zihni sakinleştirmeyi amaçladığını söylüyor. Melisa ve limon esansiyel yağlarıyla yapılan ritüel, sırt peeling’i ve masajıyla başlıyor. Devamında ise boyun ve ayak masajı yapılıyor.

18-04/13/p1261870.jpg

Meditasyon ve Ötesi

Meditasyon rehberi, ses şifası terapisti ve Soundala Therapy’nin kurucusu Rida Kıraşı, geçiş dönemlerinin fiziksel ve enerji bedeninin dengede kalması için zorlu zamanlar olduğunu söylüyor. “Bedenimiz enerji takviyesine ve dinlenmeye ihtiyaç duyacağından çeşitli pranayama (nefes) ve meditasyon çalışmalarıyla “savaş ya da kaç” tepkisinden “dinlen ve sindir”e geçmesi mümkün olur.”Kıraşı, 4’er saniyelik sürelerle nefes almak, nefesi tutmak, nefesi vermek ve boş nefeste beklemekten oluşan kare nefes çalışmasının, vücuttaki stresi azaltmada çok faydalı olacağını söylüyor. Bir hafta boyunca her sabah yataktan çıkmadan önce 5-6 dakika boyunca esneme hareketleri yapmak da benzer bir etkiye sahip. Kıraşı, meditasyon yapacak enerjiyi veya ruhsal gücü bulamadığımız zamanlar içinse beyin dalgalarını meditatif alana çekebilen pasif meditasyonu, yani ses şifası terapisini öneriyor. Eğer evinizde gong veya çanak gibi enstrümanlar yoksa, Soundala’nın hazır kayıtlarını Spotify üzerinden dinlemek mümkün.

Canlandıran Besinler

Kış aylarında daha az hareket edip daha az su içtiğimiz için metabolizmamızın yavaşladığını anlatıyor, diyetisyen Güneş Aksüs. Havalar ısınıp metabolizmamız değişen mevsime ayak uydurmaya çalıştığında ve bir de bu çabaya muhtemel alerjik reaksiyonlar eklendiğinde, kendimizi yorgun hissetmemizin çok doğal olduğunu ekliyor. Günlük beslenme programımıza doğru besinleri dahil ederek kendimizi daha canlı hissetmemizin mümkün olduğunu vurgulayan Aksüs, içinde maydanoz, roka ve domates olan ve günde iki kez tüketilmesi gereken salatanın vazgeçilmez olduğunu söylüyor. “Bu dönemde yine günde iki kez yoğurt tüketin, birinin içine probiyotik de ekleyin. Bir-iki taze meyve yemek, yeşil çay içmek, limonu daha sık kullanmak, daha çok su içmek ve haftada iki gün balık yemek de size kendinizi daha enerjik hissettirir” diyen Aksüs, antioksidan tüketimini artırmayı da destekliyor. “Bir kase yoğurt içine bir çay kaşığı ketentohumu, biraz tarçın, bir-iki dilim ananas veya elma, üç-dört badem, bir-iki kaşık yulaf ezmesinden oluşan antioksidan zengini bir ara öğün hem karnınızı doyurur, hem iştahınızı sakinleştirir; üstelik kendinizi daha iyi hissettirir.”

Subscribe to our newsletter

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Proin porttitor nisl nec ex consectetur, quis ornare sem molestie. 

      Cart